Hand Visual
Hand Visual | Oculus Developers
Hands are typically rendered using OVRSkeleton or OVRCustomSkeleton.
손은 일반적으로 OVRSkeleton 또는 OVRCustomSkeleton을 사용하여 렌더링됩니다.
However, since those components visualize hand data from OVRHand directly, they won’t match hand data that has been modified.
그러나 이러한 구성 요소는 OVRHand의 손 데이터를 직접 시각화하므로 수정된 손 데이터와 일치하지 않습니다.
To solve this issue, Interaction SDK uses the HandVisual component to render hand data.
이 문제를 해결하기 위해 Interaction SDK는 HandVisual 구성 요소를 사용하여 손 데이터를 렌더링합니다.
The HandVisual component takes an IHand as its data source.
HandVisual 구성 요소는 IHand를 데이터 소스로 사용합니다.
This means that you can include several HandVisual components in your scene and attach them to various stages of the hand data modifier chain.
즉, 장면에 여러 HandVisual 구성 요소를 포함하고 손 데이터 수정자 체인의 다양한 단계에 연결할 수 있습니다.
For instance, you can visualize both raw hand tracking data and synthetic hand data at once by creating two HandVisual components and setting them to the associated Hand Modifiers.
예를 들어, 두 개의 HandVisual 구성 요소를 만들고 연결된 손 수정자로 설정하여 원시 손 추적 데이터와 합성 손 데이터를 한 번에 시각화할 수 있습니다.
핑백: Oculus Hand Pose Detection 연습 - 어제와 내일의 나 그 사이의 이야기